DREAM BY NATY : top 10s| books| for cold nights #1

29.11.15

top 10s| books| for cold nights #1

Hej! Jeśli obserwujecie mnie na moich social mediach, dobrze wiecie że lubię czytać! Pytacie mnie często o moje opinie, odczucia dotyczące poszczególnych książek...Moimi ulubionymi są te z kategorii new adult. Oto moje top 10 książek na długie, jesienno/zimowe wieczory:

1. 



wraz z drugą częścią pt. ,,Nieprzekraczalna granica"
Niestety trzeciej nie udało mi się jeszcze przeczytać. Szczerze powiedziawszy dopiero upewniając się  w internecie co do tytułu drugiej części, zorientowałam się że trzecia część, w polskiej wersji językowej,jest już w sprzedaży.Opis książki znajdziecie tutaj. Twórczość Collen Hoover zaskakuje mnie od zawsze, kocham wszystkie z jej książek. Książka wciąga od samego początku, czytało mi się ją bardzo szybko. Obie części przeczytałam w ciągu jednego weekendu na wyjeździe, drugą za postacią ebooku. (woblink.com) Cały cykl przybliża nam termin slamu poetyckiego, sądzę że duża część czytelników nie miała wcześniej z tym styczności- tak jak ja. 
Co wyjątkowego czyni książki Collen Hoover- uwielbianymi przez wszystkie nastolatki?
Nie mam pojęcia, może to jak opisuje wydarzenia i uczucia, które towarzyszą nam w trakcie dojrzewania, dzięki temu książka wydaje nam się tak bliska; może to fakt że historie,które wymyśla nie są spotykane na co dzień; może to dzięki charakterystyce męskiej części bohaterów, potrafi nam przybliżyc idealne związki, idealne zachowania i idealne cechy jakie powinien mieć nasz chłopak. :)


2. 


Nie wiem jak wy, jednak ja zwykle wstrzymuję się przed obejrzeniem filmu i sięgam po książkę. Skoro twórcy filmu wzorowali się na książcę to i ja powinnam podejść do tego w ten sposób. :) Nie mówiąc już o różnicach, które -niestety- panują pomiędzy nimi, nic nie poradzę film rządzi się własnymi prawami. Opis książki znajdziecie tutaj.


Będąc przyzwyczajoną do szablonowych układów książki, z początku czytanie listów, trochę mnie niepokoiło- niepotrzebnie, odrazu po wdrążeniu się  fabułę byłam przekonana że tej historii, po prostu inaczej nie można by było przekazać. Był to najbardziej oryginalny sposób jaki był możliwy. Książka jest niesamowita i sądzę że osobom,które doświadczyły damsko-męskiej przyjaźni, podkochując się skrycie w drugiej osobie- przypadnie ona do gustu.



3. 

trzecią część z cyklu możecie przeczytać za darmo, w postaci ebooku na stronie woblink.com
Sądzę że nikogo nie zaskoczy to że znalazła się ona w pierwszej trójce. Nie wiem w jaki sposób miałabym ten cykl polecić, skoro większość z was pewnie przeczytała choć pierwszą część. Wierzcie lub nie, ale po skończeniu pierwszej części, ubrałam się i wyszłam od razu by kupić kolejną. Przez kilka miesięcy były dla mnie zdecydowanym numer 1. Nie wpadłabym nigdy na to że coś mogłoby je poprzedzić, w końcu moje loginy to właśnie sky ;)
opisy znajdziecie tutaj.
Nie ma co pisać, trzeba to przeżyć :)

4. 

Przyznam wam się do tego, że mimo książka znaduje się tak wysoko w rankingu- jeszcze nie przeczytałam ostatniej części pt,, requiem", ani opowiadań delirium.Jak widać pierwsze dwie części muszą być na tyle dobre by postawić cykl tak wysoko :)
opisy: TUTAJ 
Historia odbiega od reszty, które są w rankingu- niby jest wątek miłosny, ale nie jest on tak ważny w całej powieści, więc co mnie zachęciło do przeczytania? Otóż, jak pewnie mniejsza część z was wie- pierwsza część doczekała się ekranizacji (marnej zresztą), z początku miał być to serial, (nie wiem w jaki sposób skoro w jednym odcinku streszczono -błędnie- całą pierwszą część) później jednak zostawiono to tak jak jest i "nazwano" 40minutowym filmem, ciekawe? Wraz z przyjaciółką uwielbiamy klimaty, który został przedstawiony w zwiastunie i z chęcią obejrzałyśmy. Największy plus jest taki że główną rolę odgrywa Emma Roberts- co nie było może strzałem w dziesiątkę, ale uwielbiam ją i mimo że nie pasowała do roli- wpasowała się w moje gusta. Całość zachęciła mnie do sięgnięcia po trylogię. Mam nadzieję że w najbliższym czasie uda mi się ją dokończyć :) 

5. 

A więc to oznacza że jesteśmy już w połowie. Książka zamyka pierwszą część postu :)
Opis książki tutaj.

I zatrzymajmy się na chwilę przy opisie właśnie, według mnie jest on dość tandetny i sprawia że książka wydaje się być dla pustych i próżnych nastolatek. Bullshit!



W pewnym sensie książka podzielona jest na 7 małych części, 7 dni z życia nastolatki, dodać też trzeba że te siedem dni jest tak na prawdę jednym: 12 lutego. Skomplikowane?
Wydaje się że tak, jednak książka przybliża nam proste wartości życia i mówi o tym że trzeba cieszyć się z każdej chwili oraz z małych rzeczy o których na co dzień nie pamiętamy. W każdym filmie znajdziemy charakter tak zwanej 'divy', 'popularnej', 'ździry', 'tej wrednej', czyli zwykle tej dziewczyny przed którą, wszyscy na korytarzu się rozsuwają i której wszyscy się boją. Może nie zdajemy sobie sprawy ale w swoich szkołach też mamy takie osoby. Główna bohaterka książki na początku właśnie taka jest, a potem? Co stało się z nią 12stego lutego? Przeczytajcie i dowiedzcie się sami.


DRUGA CZĘŚĆ RANKINGU KLIK!





8 komentarzy:

  1. Ciekawe książki. :)
    Bardzo prawdopodobne, że którąś przeczytam. :)

    inaczej-dree.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Każda z tych książek ma coś w sobie jednak najbardziej przypadła mi do gustu love rosie chyba ją przeczytam ! :)
    Cuuuudowne zdjęcia ! Takie klimatyczne :)

    ♥KAPCIUSZEK♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak mogę zaobserwować twojego bloga ? :O

      Usuń
    2. .............. nie dodałam takiej opcji, dodaj mnie do zakładek :)

      Usuń
  3. W koncu bede sie mogla zabrac za czytanie w czasie przerwie swiatecznej! Juz wypozyczylam sobie #Girlboss.

    Pozdrawiam z Ameryki!

    Paulina

    shenanigan-ska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety nie czytałam żadnej z nich i pewnie będę miała czas na nadrobienie wielu zaległości dopiero w wakacje.. Eh
    ann-aspiration

    OdpowiedzUsuń
  5. ja niestety ostatnimi czasy nie mam wgl czasu na książki.. to przez Lili haha :D
    nie licząc bajek haha
    świetny BLOG więc z wielką chęcią dodaje u Sb :D
    :*
    https://www.instagram.com/saragiee/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe ksiażki, ja niestety nie mam czasu na czytanie wolny czas poświecam w 100% na nauce ;(
    Zapraszam na nowego bloga miło będzie jak wpadniesz i zostawisz po sobie ślad ;)

    OdpowiedzUsuń